"נמאס לי להביא 'הישגים', צריך להשוות את השכר לתמיד"

אסתי פלד No Comments on "נמאס לי להביא 'הישגים', צריך להשוות את השכר לתמיד"

יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "מורים ומורות שלא מקבלים תגמול, בסוף מפסיקים לעבוד. נמאס לי מלהביא הישגים. אני רוצה שהשכר של החרדים יהיה שווה לזה של הציבור הכללי. אני מתחייב שלא אכנס לקואליציה שלא תעשה את זה" | האזינו לריאיון

צילום: פלאש 90
17:10
30.04.24
קובי פינקלר ומוטי הלפרין No Comments on הפיקו לקחים: האוגדות שיצאו מעזה נערכים לפעילות ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע הסכמי השכר שנחתמו היום בין האוצר להסתדרות המורים, שלא כוללים בתוכם את החינוך החרדי, גפני התחייב בשידור חי אצל אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "אני רוצה להפסיק להצליח בלהביא "הישגים" לחינוך החרדי, יש מענקים שצריך לעשות שתדלנות כדי להשיג אותם. אני רוצה שכל המוסדות החרדים יהיו ככל עובדי ההוראה במדינת ישראל. לא אהיה בקואליציה שלא תעשה את זה" התחייב גפני.

"מתווה אופק חדש הוא אחד הסעיפים שמשאירים את החרדים בתחנה, והרכבת נוסעת. זה גם נזק רוחני, כי מורים ומורות שלא מקבלים תגמול, בסוף מפסיקים לעבוד. נמאס לי מלהביא הישגים. אני רוצה שהשכר של החרדים יהיה שווה לזה של הציבור הכללי. אני מתחייב שלא אכנס לקואליציה שלא תעשה את זה" חזר גפני וחידד את התחייבותו.

"מוסדות הפטור צריכים לקבל 55 אחוז מהתקציב הממלכתי. בסוף, לאחר מה שהעלו היום, יוצא שנקבל באזור ה- 22 אחוז, אני יפעל לכך שהשכר עבור התלמידים יהיה באמת 55 אחוז".

"במשך השנים, בישראל כל מה שלא מביא כסף לא מקבל עדיפות, והמקצוע הזה שוחק, המשכורות הנמוכות יוצרות קושי למחנכים. מה שקורה אצל כלל הציבור צריך לקרוא גם אצלנו" הסביר גפני.

בקשר לדיבורים על ריצה נפרדת אמר גפני בריאיון: "הנושא עם בעלזא מסור לגדולי התורה, הם מטפלים בעניין. ואני לא הולך לדבר על כך. אני מביא להם את הנתונים, במשך שנים רבות, ההחלטות מסורות רק להם.  אני אמרתי פעמים רבות שאני לא גנרל, אני חייל. אני מצפה כמו כולם למוצא פיהם".

גפני גם העריך את תוצאות הבחירות ואמר: "תמיד אני הייתי זה שלא רציתי את הבחירות. אמרתי תמיד שזה דבר רע. אמרתי שאני לא בטוח שבחירות ישנו את המפה. אבל הפעם זה יהיה שונה. אנשים מרגישים את הקושי ואת הרוע, ביוקר מחיה בכל תחום".

"בממשלה, לא מטפלים בשום דבר כמו שצריך, אנשים הפעם ילכו להצביע. הבעיה של הימין והחרדים זה שאנשים לא יוצאים להצביע. אני מאמין שכשהציבור יראה את הברירות שעומדות בפניו הפעם הוא ייצא להצביע".

לגבי האמירות של ישראל ביתנו על בית מטבחיים לדבר אחר, ושל מרב מיכאלי על תח"צ בשבת אמר גפני: "נזכרתי בסיפור של רבי יונתן אייבשיץ עם החתול המאולף שהיה מלצר, והעכבר. הם הרי כל הזמן הטיפו לנו על מה אסור לעשות בתקופת בחירות ועכשיו הם עושים מה שהם רוצים".

"מה שמירב מיכאלי עושה עם התח"צ בשבת זו שערוריה של ממש. כולם יודעים שאי אפשר לעשות מהלכים כאלה בממשלת מעבר. כנ"ל ליברמן עם הבשר של דבר אחר. אין לו מה למכור לציבור. מה הוא יגיד, שהכלכלה טובה? אז מייצרים ספינים כאלה כדי להתרומם בסקרים".

"ישראל ביתנו לא מטפלת בפנסיות לעולים, רק מדברים סתם על בית מטבחיים לדבר אחר. מירב מיכאלי מבזה את מפלגת העבודה, מבזה את היותה שרה עם הדיבורים על תחבורה בשבת" אמר גפני למימרן.

האזינו לריאיון המלא:

 

 



0 תגובות